ZADANIA WSPÓLNE
ZADANIA WSPÓLNE
1. Do wspólnych zadań komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy Urzędu należyprzygotowywanie materiałów oraz podejmowanie czynności organizatorskich na potrzeby organówgminy, a w szczególności:
1) opracowywanie propozycji do projektów planów i programów rozwoju Gminy w swoimzakresie działania,
2) współdziałanie przy realizacji Strategii Zrównoważonego Rozwoju Gminy Dzierzgoń,Wieloletniego Planu Inwestycyjnego oraz Wieloletniego Planu Finansowego w swoimzakresie,
3) właściwe i terminowe prowadzenie postępowania administracyjnego i przygotowywaniemateriałów oraz projektów decyzji administracyjnych lub ich wydawanie na podstawieupoważnienia Burmistrza, a także wykonywanie zadań wynikających z przepisów opostępowaniu egzekucyjnym w administracji,
4) prowadzenie postępowań związanych z działalnością gminy zgodnie z ustawą o zamówieniachpublicznych i przygotowywanie związanych z tym specyfikacji istotnych warunkówzamówienia oraz projektów umów,
5) przygotowywanie projektów zarządzeń Burmistrza,
6) pomoc Radzie, właściwym rzeczowo komisjom Rady, Burmistrzowi i jednostkompomocniczym Gminy oraz jednostkom organizacyjnym Gminy w wykonywaniu ich zadań,
7) współdziałanie ze Skarbnikiem przy opracowywaniu materiałów niezbędnych doprzygotowania projektu budżetu Gminy,
8) przygotowywanie sprawozdań, ocen, analiz i bieżących informacji o realizacji zadań zeswojego zakresu,
9) współdziałanie z Sekretarzem w zakresie szkolenia i doskonalenia zawodowego pracowników,
10) współdziałanie w zakresie opracowywania materiałów dotyczących wspólnych zadań, przedewszystkim dotyczących spraw wymagających uzgodnienia wspólnego stanowiska,
11) przygotowanie materiałów, wniosków i wyjaśnień do rozpatrzenia skarg, wniosków ipostulatów wniesionych do Burmistrza i Rady, badanie ich zasadności i w obowiązującychterminach przygotowanie projektów zawiadomień o sposobie ich załatwienia,
12) przygotowanie materiałów do rozpatrzenia wniosków i interpelacji radnych, posłów isenatorów oraz przygotowanie projektów odpowiedzi,
13) przechowywanie i archiwizowanie akt,
14) stosowanie obowiązującego jednolitego rzeczowego wykazu akt,
15) stosowanie zasad dotyczących wewnętrznego obiegu akt,
16) usprawnianie własnej organizacji, metod i form pracy,
17) wykonywanie zadań przekazanych do realizacji przez Burmistrza,
18) przestrzeganie tajemnicy państwowej i służbowej oraz zapewnienie ochrony danychosobowych i ochronę informacji niejawnych,
19) odpowiadają za właściwe i racjonalne gospodarowanie materialnymi środkami pracy,
20) współdziałanie z właściwymi organami administracji rządowej,
21) sporządzanie obowiązującej na podstawie przepisów szczególnych sprawozdawczościstatystycznej,
22) przyjmowanie i obsługa klientów Urzędu,
23) dbałość o pozytywny wizerunek Urzędu,
24) opracowywanie informacji do strony internetowej Gminy, do informatora samorządowegooraz innych publikatorów ze swojego zakresu działania,
25) przygotowywanie do zamieszczenia w Biuletynie Informacji Publicznej informacji idokumentów ze swojego zakresu działania,
26) planowanie wydatków i zaangażowanie środków na zadania wspólne w danym rokubudżetowym.
2. Do obowiązków kierowników komórek organizacyjnych należy w szczególności:
1) nadzór nad realizacją zadań komórki wynikających z jej zakresu działania,
2) właściwe organizowanie pracy komórki, w tym odpowiedni podział pracy i określaniezakresów czynności poszczególnym pracownikom,
3) nadzór nad prawidłowym i terminowym załatwianiem spraw przez pracowników komórki,
4) nadzór nad wykonywaniem czynności kancelaryjnych przez podległych pracowników,
5) wydawanie decyzji administracyjnych w granicach posiadanego upoważnienia orazwykonywanie innych czynności w granicach posiadanego pełnomocnictwa,
6) nadzór nad właściwym i terminowym przygotowaniem projektów uchwał,
7) nadzór i kontrolna nad właściwym wykonywaniem uchwał podjętych przez Radę,
8) przygotowywanie materiałów merytorycznych oraz sprawozdań i informacji dla Rady i jejkomisji,
9) przygotowywanie projektów odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych,
10) udział w sesjach Rady oraz posiedzeniach komisji Rady zgodnie z poleceniem Burmistrza,
11) nadzór nad przestrzeganiem przez podległych pracowników porządku i dyscypliny pracy,
12) usprawnianie organizacji, metod i form pracy komórki,
13) wnioskowanie do Burmistrza o powołanie komisji przetargowej,
14) przechowywanie dokumentacji przetargowej z udzielonych zamówień przez czas określony wprzepisach szczególnych,
15) dokonywanie okresowej oceny kwalifikacyjnej podległych pracowników na stanowiskachurzędniczych, zgodnie z odrębnymi przepisami.
Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Źródło informacji: | Grzegorz Chmielewski |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Grzegorz Chmielewski |
Data wprowadzenia: | 2015-04-09 09:18:28 |
Opublikował: | Grzegorz Chmielewski |
Data publikacji: | 2015-04-10 11:13:09 |
Ostatnia zmiana: | 2016-07-28 11:48:43 |
Ilość wyświetleń: | 1820 |