ZADANIA WSPÓLNE

1. Do wspólnych zadań komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy Urzędu należyprzygotowywanie materiałów oraz podejmowanie czynności organizatorskich na potrzeby organówgminy, a w szczególności:

1) opracowywanie propozycji do projektów planów i programów rozwoju Gminy w swoimzakresie działania,

2) współdziałanie przy realizacji Strategii Zrównoważonego Rozwoju Gminy Dzierzgoń,Wieloletniego Planu Inwestycyjnego oraz Wieloletniego Planu Finansowego w swoimzakresie,

3) właściwe i terminowe prowadzenie postępowania administracyjnego i przygotowywaniemateriałów oraz projektów decyzji administracyjnych lub ich wydawanie na podstawieupoważnienia Burmistrza, a także wykonywanie zadań wynikających z przepisów opostępowaniu egzekucyjnym w administracji,

4) prowadzenie postępowań związanych z działalnością gminy zgodnie z ustawą o zamówieniachpublicznych i przygotowywanie związanych z tym specyfikacji istotnych warunkówzamówienia oraz projektów umów,

5) przygotowywanie projektów zarządzeń Burmistrza,

6) pomoc Radzie, właściwym rzeczowo komisjom Rady, Burmistrzowi i jednostkompomocniczym Gminy oraz jednostkom organizacyjnym Gminy w wykonywaniu ich zadań,

7) współdziałanie ze Skarbnikiem przy opracowywaniu materiałów niezbędnych doprzygotowania projektu budżetu Gminy,

8) przygotowywanie sprawozdań, ocen, analiz i bieżących informacji o realizacji zadań zeswojego zakresu,

9) współdziałanie z Sekretarzem w zakresie szkolenia i doskonalenia zawodowego pracowników,

10) współdziałanie w zakresie opracowywania materiałów dotyczących wspólnych zadań, przedewszystkim dotyczących spraw wymagających uzgodnienia wspólnego stanowiska,

11) przygotowanie materiałów, wniosków i wyjaśnień do rozpatrzenia skarg, wniosków ipostulatów wniesionych do Burmistrza i Rady, badanie ich zasadności i w obowiązującychterminach przygotowanie projektów zawiadomień o sposobie ich załatwienia,

12) przygotowanie materiałów do rozpatrzenia wniosków i interpelacji radnych, posłów isenatorów oraz przygotowanie projektów odpowiedzi,

13) przechowywanie i archiwizowanie akt,

14) stosowanie obowiązującego jednolitego rzeczowego wykazu akt,

15) stosowanie zasad dotyczących wewnętrznego obiegu akt,

16) usprawnianie własnej organizacji, metod i form pracy,

17) wykonywanie zadań przekazanych do realizacji przez Burmistrza,

18) przestrzeganie tajemnicy państwowej i służbowej oraz zapewnienie ochrony danychosobowych i ochronę informacji niejawnych,

19) odpowiadają za właściwe i racjonalne gospodarowanie materialnymi środkami pracy,

20) współdziałanie z właściwymi organami administracji rządowej,


21) sporządzanie obowiązującej na podstawie przepisów szczególnych sprawozdawczościstatystycznej,

22) przyjmowanie i obsługa klientów Urzędu,

23) dbałość o pozytywny wizerunek Urzędu,

24) opracowywanie informacji do strony internetowej Gminy, do informatora samorządowegooraz innych publikatorów ze swojego zakresu działania,

25) przygotowywanie do zamieszczenia w Biuletynie Informacji Publicznej informacji idokumentów ze swojego zakresu działania,

26) planowanie wydatków i zaangażowanie środków na zadania wspólne w danym rokubudżetowym.

2. Do obowiązków kierowników komórek organizacyjnych należy w szczególności:

1) nadzór nad realizacją zadań komórki wynikających z jej zakresu działania,

2) właściwe organizowanie pracy komórki, w tym odpowiedni podział pracy i określaniezakresów czynności poszczególnym pracownikom,

3) nadzór nad prawidłowym i terminowym załatwianiem spraw przez pracowników komórki,

4) nadzór nad wykonywaniem czynności kancelaryjnych przez podległych pracowników,

5) wydawanie decyzji administracyjnych w granicach posiadanego upoważnienia orazwykonywanie innych czynności w granicach posiadanego pełnomocnictwa,

6) nadzór nad właściwym i terminowym przygotowaniem projektów uchwał,

7) nadzór i kontrolna nad właściwym wykonywaniem uchwał podjętych przez Radę,

8) przygotowywanie materiałów merytorycznych oraz sprawozdań i informacji dla Rady i jejkomisji,

9) przygotowywanie projektów odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych,

10) udział w sesjach Rady oraz posiedzeniach komisji Rady zgodnie z poleceniem Burmistrza,

11) nadzór nad przestrzeganiem przez podległych pracowników porządku i dyscypliny pracy,

12) usprawnianie organizacji, metod i form pracy komórki,

13) wnioskowanie do Burmistrza o powołanie komisji przetargowej,

14) przechowywanie dokumentacji przetargowej z udzielonych zamówień przez czas określony wprzepisach szczególnych,

15) dokonywanie okresowej oceny kwalifikacyjnej podległych pracowników na stanowiskachurzędniczych, zgodnie z odrębnymi przepisami.