Referat Techniczno-Inwestycyjny
Do zadań Referatu Techniczno- Inwestycyjnego:
A. W zakresie inwestycji :
1) podejmowanie czynności związanych z planowaniem, przygotowaniem i prowadzenieminwestycji (plany inwestycyjne, opinie i uzgodnienia, zlecenia i umowy),
2) nadzór inwestorski nad realizowanymi inwestycjami,
3) prowadzenie całości spraw związanych z planowaniem, finansowaniem i realizacją inwestycji(dokumentacja prawna i techniczna, protokoły odbioru, zaopatrzenie materiałowe,sprawozdania z realizacji, ewidencja inwestycji, nadzór inwestycyjny),
4) przygotowaniu materiałów przetargowych na zadania realizowane w ramach inwestycji,
5) sporządzanie informacji i sprawozdań z realizacji rzeczowo - finansowej inwestycji gminnych,
6) przygotowywanie i przeprowadzanie przetargów na zadania określone w budżecie Gminy,
7) koordynacja opracowania corocznej aktualizacji Wieloletniego Planu Inwestycyjnego orazPlanu Rozwoju Lokalnego,
8) koordynacja realizowanych przedsięwzięć inwestycyjnych,
9) prowadzenie inwestycji w ramach robót publicznych,
10) opracowywanie opinii, szacunku kosztów zadań inwestycyjnych i remontowychprzygotowywanych i realizowanych przez inne stanowiska pracy oraz jednostki organizacyjneGminy,
11) przygotowywanie części merytorycznej wniosków o dofinansowanie zadań ze źródełpozabudżetowych,
12) przygotowywanie części merytorycznej sprawozdań i informacji z dofinansowania zadań zeźródeł pozabudżetowych,
13) współpraca ze Skarbnikiem, referatami Urzędu oraz jednostkami organizacyjnymi w zakresiespraw dotyczących realizacji i finansowania inwestycji.
B. W zakresie gospodarki przestrzennej:
1) sporządzanie projektu studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennegomiasta i gminy oraz planów rozwoju architektoniczno budowlanego,
2) przedkładanie studium do zaopiniowania organom właściwym do ich uzgodnienia,
3) przygotowywanie materiałów do dokumentów planistycznych Gminy,
4) koordynacja i obsługa działań związanych z opiniowaniem i uzgadnianiem dokumentówplanistycznych,
5) koordynacja i obsługa działań związanych z wprowadzaniem zadań rządowych domiejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
6) wykładanie projektu planu do publicznego wglądu oraz przyjmowanie protestów i zarzutówdotyczących projektu planu zagospodarowania przestrzennego,
7) przechowywanie planu zagospodarowania przestrzennego oraz wydawanie odpisów iwyrysów,
8) prowadzenie i aktualizacja rejestru miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
9) ocena zmian w zagospodarowaniu przestrzennym Gminy i przygotowanie wyników tej oceny,
10) dokonywanie analiz wniosków w sprawie sporządzenia lub zmiany miejscowego planuzagospodarowania przestrzennego,
11) prowadzenie spraw związanych z roszczeniami finansowymi wynikającymi z ustaleńmiejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
12) przygotowanie dokumentów do ustalania w drodze decyzji opłat z tytułu wzrostu wartościnieruchomości oraz odszkodowania z tytułu obniżenia wartości nieruchomości spowodowanejuchwaleniem lub zmianą miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
13) przygotowywanie dokumentów i zlecanie decyzji o ustalanie warunków zabudowy dlaobszarów nieobjętych miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego,
14) prowadzenie rejestru wydanych decyzji o ustaleniu warunków zabudowy i zagospodarowaniaterenu,
15) rejestrowanie decyzji dotyczących zagospodarowania terenu, wydawanych przez inne organyadministracji publicznej oraz analizowanie ich zgodności z ustalonymi warunkami zabudowy izagospodarowania trenu,
C. W zakresie rozwoju Gminy:
1) wdrażanie strategii rozwoju oraz powiązanych z nią planów finansowych i operacyjnych,
2) monitorowanie i aktualizowanie programów rozwoju Gminy i związanych z nią programówoperacyjnych oraz nadzór nad ich realizacją,
3) zbieranie informacji na temat źródeł pozyskiwania dodatkowych środków finansowychpochodzących z programów pomocowych i funduszy strukturalnych przeznaczonych nainwestycje infrastruktury komunalnej,
4) koordynowanie i merytoryczne przygotowanie wniosków o przyznanie środków z funduszypomocowych sporządzanych przy współpracy pracowników Urzędu,
5) przygotowywanie samodzielnie wniosków o dofinansowanie zadań inwestycyjnych iremontowych,
6) lobbing i monitorowanie złożonych projektów i wniosków,
7) wdrażanie programów, w tym współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej,
8) opracowywanie wniosków na dotacje z budżetu państwa na dofinansowanie inwestycjiinfrastrukturalnych,
9) współpraca ze stowarzyszeniami i związkami międzygminnymi w zakresie realizacjiwspólnych przedsięwzięć dotyczących infrastruktury komunalnej,
10) przeprowadzanie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego w ramach kompleksowejobsługi realizowanych projektów i wniosków,
D. W zakresie infrastruktury i gospodarki komunalnej:
1) współudział w opracowywaniu planów budowy, modernizacji i remontów urządzeńkomunalnych Gminy,
2) współpraca przy realizacji przedsięwzięć inwestycyjnych lub modernizacyjnych Gminyzapewniających pożądany rozwoju i właściwego funkcjonowania usług komunalnych,szczególnie w zakresie zaopatrzenia gospodarstw domowych w ekologiczne nośniki ciepła,
3) wyposażanie zasobów gruntów tworzonych na cele zabudowy miasta w niezbędne urządzeniainfrastruktury komunalnej,
4) nadzór nad realizacją zadań przez inne podmioty w zakresie prawidłowego funkcjonowaniaurządzeń komunalnych, szczególnie w zakresie:
a) odprowadzania ścieków,
b) utrzymania kanalizacji deszczowej i urządzeń melioracji wodnych szczegółowych,
c) wywozu nieczystości stałych i płynnych,
d) oczyszczania miasta,
e) utrzymania czystości i porządku w gminie, w tym naprawy urządzeń małej architektury(place zabaw, ławki, huśtawki, itp.),
f) oświetlenia ulicznego,
5) umieszczanie i utrzymywanie w należytym stanie tablic z nazwami ulic i placów,
6) zakładanie i rozszerzanie cmentarzy komunalnych oraz dbanie o właściwe ich utrzymanie,
7) wydawanie zaleceń określających zasady zarządzania cmentarzami komunalnymi,
8) organizowanie opieki nad cmentarzami wojennymi,
9) wykonywanie czynności związanych z prowadzeniem na terenie miasta targowisk orazorganizacją handlu targowiskowego (z wyjątkiem opłaty targowej),
10) współpraca z referatami Urzędu oraz jednostkami organizacyjnymi w zakresie sprawdotyczących realizacji i finansowania remontów.
E. W zakresie zarządzania drogami i łączności:
1) wydawanie opinii w sprawie dróg w zakresie określonym w przepisach o drogach publicznych,
2) prowadzenie spraw związanych z zaliczeniem drogi do kategorii dróg gminnych,
3) planowanie i finansowanie budowy, modernizacji, utrzymania i ochrony dróg lokalnychgminnych oraz ulic i chodników,
4) prowadzenie spraw związanych z zarządzaniem siecią dróg lokalnych gminnych oraz ulic ichodników,
5) wydawanie zezwoleń na lokalizowanie w pasie drogowym dróg lokalnych gminnych obiektównie związanych z gospodarką drogowa,
6) wydawanie zezwoleń na zajmowanie pasa drogowego drogi lokalnej gminnej,
7) orzekanie o przywróceniu pasa drogowego drogi lokalnej gminnej do stanu poprzedniego wrazie jego naruszenia,
8) prowadzenie spraw z zakresu bezpieczeństwa i organizacji ruchu drogowego w mieście orazznaków drogowych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu,
9) współdziałanie z jednostkami telekomunikacyjnymi w zakresie rozbudowy i utrzymania sieciłączności i zaspokajania potrzeb mieszkańców gminy w zakresie łączności telefonicznej.
F. W zakresie zamówień publicznych:
1) udzielanie wyjaśnień pracownikom przy opracowywaniu projektu dokumentów do postępowańrealizowanych przez referaty Urzędu,
2) weryfikowanie pod względem formalnym projektów dokumentów przygotowywanych przezczłonków komisji przetargowych,
3) prowadzenie rejestru zamówień publicznych, protestów i odwołań,
4) prowadzenie zbiorczej sprawozdawczości z udzielonych zmówień publicznych,
5) organizowanie szkoleń dla pracowników oraz upowszechnianie wykładni prawnych UrzęduZamówień Publicznych i orzeczeń sądowych dotyczących zamówień publicznych.
Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Źródło informacji: | Grzegorz Chmielewski |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Grzegorz Chmielewski |
Data wprowadzenia: | 2015-04-10 11:26:22 |
Opublikował: | Grzegorz Chmielewski |
Data publikacji: | 2015-04-10 11:27:52 |
Ostatnia zmiana: | 2016-08-31 12:43:27 |
Ilość wyświetleń: | 2225 |