Do zadań Referatu Techniczno- Inwestycyjnego:

A. W zakresie inwestycji :

1) podejmowanie czynności związanych z planowaniem, przygotowaniem i prowadzenieminwestycji (plany inwestycyjne, opinie i uzgodnienia, zlecenia i umowy),

2) nadzór inwestorski nad realizowanymi inwestycjami,

3) prowadzenie całości spraw związanych z planowaniem, finansowaniem i realizacją inwestycji(dokumentacja prawna i techniczna, protokoły odbioru, zaopatrzenie materiałowe,sprawozdania z realizacji, ewidencja inwestycji, nadzór inwestycyjny),

4) przygotowaniu materiałów przetargowych na zadania realizowane w ramach inwestycji,

5) sporządzanie informacji i sprawozdań z realizacji rzeczowo - finansowej inwestycji gminnych,

6) przygotowywanie i przeprowadzanie przetargów na zadania określone w budżecie Gminy,

7) koordynacja opracowania corocznej aktualizacji Wieloletniego Planu Inwestycyjnego orazPlanu Rozwoju Lokalnego,

8) koordynacja realizowanych przedsięwzięć inwestycyjnych,

9) prowadzenie inwestycji w ramach robót publicznych,

10) opracowywanie opinii, szacunku kosztów zadań inwestycyjnych i remontowychprzygotowywanych i realizowanych przez inne stanowiska pracy oraz jednostki organizacyjneGminy,

11) przygotowywanie części merytorycznej wniosków o dofinansowanie zadań ze źródełpozabudżetowych,

12) przygotowywanie części merytorycznej sprawozdań i informacji z dofinansowania zadań zeźródeł pozabudżetowych,

13) współpraca ze Skarbnikiem, referatami Urzędu oraz jednostkami organizacyjnymi w zakresiespraw dotyczących realizacji i finansowania inwestycji.

B. W zakresie gospodarki przestrzennej:

1) sporządzanie projektu studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennegomiasta i gminy oraz planów rozwoju architektoniczno budowlanego,

2) przedkładanie studium do zaopiniowania organom właściwym do ich uzgodnienia,

3) przygotowywanie materiałów do dokumentów planistycznych Gminy,

4) koordynacja i obsługa działań związanych z opiniowaniem i uzgadnianiem dokumentówplanistycznych,

5) koordynacja i obsługa działań związanych z wprowadzaniem zadań rządowych domiejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,

6) wykładanie projektu planu do publicznego wglądu oraz przyjmowanie protestów i zarzutówdotyczących projektu planu zagospodarowania przestrzennego,

7) przechowywanie planu zagospodarowania przestrzennego oraz wydawanie odpisów iwyrysów,

8) prowadzenie i aktualizacja rejestru miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,

9) ocena zmian w zagospodarowaniu przestrzennym Gminy i przygotowanie wyników tej oceny,

10) dokonywanie analiz wniosków w sprawie sporządzenia lub zmiany miejscowego planuzagospodarowania przestrzennego,

11) prowadzenie spraw związanych z roszczeniami finansowymi wynikającymi z ustaleńmiejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,

12) przygotowanie dokumentów do ustalania w drodze decyzji opłat z tytułu wzrostu wartościnieruchomości oraz odszkodowania z tytułu obniżenia wartości nieruchomości spowodowanejuchwaleniem lub zmianą miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,

13) przygotowywanie dokumentów i zlecanie decyzji o ustalanie warunków zabudowy dlaobszarów nieobjętych miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego,

14) prowadzenie rejestru wydanych decyzji o ustaleniu warunków zabudowy i zagospodarowaniaterenu,

15) rejestrowanie decyzji dotyczących zagospodarowania terenu, wydawanych przez inne organyadministracji publicznej oraz analizowanie ich zgodności z ustalonymi warunkami zabudowy izagospodarowania trenu,

C. W zakresie rozwoju Gminy:

1) wdrażanie strategii rozwoju oraz powiązanych z nią planów finansowych i operacyjnych,

2) monitorowanie i aktualizowanie programów rozwoju Gminy i związanych z nią programówoperacyjnych oraz nadzór nad ich realizacją,

3) zbieranie informacji na temat źródeł pozyskiwania dodatkowych środków finansowychpochodzących z programów pomocowych i funduszy strukturalnych przeznaczonych nainwestycje infrastruktury komunalnej,

4) koordynowanie i merytoryczne przygotowanie wniosków o przyznanie środków z funduszypomocowych sporządzanych przy współpracy pracowników Urzędu,

5) przygotowywanie samodzielnie wniosków o dofinansowanie zadań inwestycyjnych iremontowych,

6) lobbing i monitorowanie złożonych projektów i wniosków,

7) wdrażanie programów, w tym współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej,

8) opracowywanie wniosków na dotacje z budżetu państwa na dofinansowanie inwestycjiinfrastrukturalnych,

9) współpraca ze stowarzyszeniami i związkami międzygminnymi w zakresie realizacjiwspólnych przedsięwzięć dotyczących infrastruktury komunalnej,

10) przeprowadzanie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego w ramach kompleksowejobsługi realizowanych projektów i wniosków,

D. W zakresie infrastruktury i gospodarki komunalnej:

1) współudział w opracowywaniu planów budowy, modernizacji i remontów urządzeńkomunalnych Gminy,

2) współpraca przy realizacji przedsięwzięć inwestycyjnych lub modernizacyjnych Gminyzapewniających pożądany rozwoju i właściwego funkcjonowania usług komunalnych,szczególnie w zakresie zaopatrzenia gospodarstw domowych w ekologiczne nośniki ciepła,

3) wyposażanie zasobów gruntów tworzonych na cele zabudowy miasta w niezbędne urządzeniainfrastruktury komunalnej,

4) nadzór nad realizacją zadań przez inne podmioty w zakresie prawidłowego funkcjonowaniaurządzeń komunalnych, szczególnie w zakresie:

a) odprowadzania ścieków,

b) utrzymania kanalizacji deszczowej i urządzeń melioracji wodnych szczegółowych,

c) wywozu nieczystości stałych i płynnych,

d) oczyszczania miasta,

e) utrzymania czystości i porządku w gminie, w tym naprawy urządzeń małej architektury(place zabaw, ławki, huśtawki, itp.),

f) oświetlenia ulicznego,

5) umieszczanie i utrzymywanie w należytym stanie tablic z nazwami ulic i placów,

6) zakładanie i rozszerzanie cmentarzy komunalnych oraz dbanie o właściwe ich utrzymanie,

7) wydawanie zaleceń określających zasady zarządzania cmentarzami komunalnymi,

8) organizowanie opieki nad cmentarzami wojennymi,

9) wykonywanie czynności związanych z prowadzeniem na terenie miasta targowisk orazorganizacją handlu targowiskowego (z wyjątkiem opłaty targowej),

10) współpraca z referatami Urzędu oraz jednostkami organizacyjnymi w zakresie sprawdotyczących realizacji i finansowania remontów.

E. W zakresie zarządzania drogami i łączności:

1) wydawanie opinii w sprawie dróg w zakresie określonym w przepisach o drogach publicznych,

2) prowadzenie spraw związanych z zaliczeniem drogi do kategorii dróg gminnych,

3) planowanie i finansowanie budowy, modernizacji, utrzymania i ochrony dróg lokalnychgminnych oraz ulic i chodników,

4) prowadzenie spraw związanych z zarządzaniem siecią dróg lokalnych gminnych oraz ulic ichodników,

5) wydawanie zezwoleń na lokalizowanie w pasie drogowym dróg lokalnych gminnych obiektównie związanych z gospodarką drogowa,

6) wydawanie zezwoleń na zajmowanie pasa drogowego drogi lokalnej gminnej,

7) orzekanie o przywróceniu pasa drogowego drogi lokalnej gminnej do stanu poprzedniego wrazie jego naruszenia,

8) prowadzenie spraw z zakresu bezpieczeństwa i organizacji ruchu drogowego w mieście orazznaków drogowych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu,

9) współdziałanie z jednostkami telekomunikacyjnymi w zakresie rozbudowy i utrzymania sieciłączności i zaspokajania potrzeb mieszkańców gminy w zakresie łączności telefonicznej.

F. W zakresie zamówień publicznych:

1) udzielanie wyjaśnień pracownikom przy opracowywaniu projektu dokumentów do postępowańrealizowanych przez referaty Urzędu,

2) weryfikowanie pod względem formalnym projektów dokumentów przygotowywanych przezczłonków komisji przetargowych,

3) prowadzenie rejestru zamówień publicznych, protestów i odwołań,

4) prowadzenie zbiorczej sprawozdawczości z udzielonych zmówień publicznych,

5) organizowanie szkoleń dla pracowników oraz upowszechnianie wykładni prawnych UrzęduZamówień Publicznych i orzeczeń sądowych dotyczących zamówień publicznych.